2012年1月19日星期四

文明中旅(下)


香港中旅做得好...

連繫至親感受至珍

上回講到,中旅國際(308)管理層出事人事變動,之前做華潤電力(836)老總的王帥廷,過檔做中旅阿頭,新人事有望帶嚟新作風。

華潤集團一大抽上市公司,香港藍籌已經有3間,一隻華潤電力市值近8百億元(港元,下同),已經等如中旅10倍,王帥廷在華潤集團係副董事長兼副總經理,在中旅母公司「港中旅」,官至副董事長兼總經理,叫做升官。

細有細做,都係幫阿公管理國有資產,相對已經係巨無霸的華潤,資產總額約550億元的港中旅集團,影響力細咗,但發展空間更大,作為集團唯一上市資產,中旅已經殘到貼地,認真做的話,唔難做到成績。

中旅之前兩年業績大倒退,兩年派息每股得1港仙,主要原因係近年投資的度假區資 產及裝修,可使用年前由40年減至20年,折舊開支大增,兩年純利加埋得1億銀多少少,中央政府近年大力推動旅遊業,視之為經濟向內需轉型的戰略工業之一,港中旅唔上市,唔知業績做成點,但係睇住中旅盤數的話,國資委應該炒哂班管理層。


張學武

王帥廷

業績唔見得人,股價當然插,就喺呢兩年低潮期,中旅高層及員工,包括前主席張學武,獲得一批新認股權,加埋大約1.25億股,今年6月開始可以行使,行使價HK$1.7元,王帥廷如果有認股權,作價可能更低。

舊年開始,中旅開始進入盈利催谷期,上個月開始,密密回購股份,大家可以留意呢個動作會唔會繼續,中期業績前發出盈喜,同大家講已經折舊完畢,至去年6月底半年,純利已經彈返上3.5億元,仲話派息比率會保持50%咁話。

假設中旅盈利水平,回復到09年前的5、6億元水平,市盈率12、3倍,市帳率0.67倍,以一間收入跟內需消費直接掛鈎的企業嚟講,可以叫做平,股價上返HK$1.7元呢個管理層認股權行使價,唔會有難度。

港中旅在官方網頁提到,到2015年,目標係總資產膨脹兩倍至1,300億元,每年總利潤超過70億元,如果國資委真係有牙力,推動旗下百幾間央企,認真重組下亂過狗粥的業務,包括將千幾二千間國營酒店,轉劃俾幾間主要從事旅遊消費的企業的話,港中旅呢個五年計劃唔算太進取,問題係母公司想中旅發揮咩嘢角色。

在中國做旅行社競爭大,國營企業唔夠靈活,好難同携程網呢類民營旅遊網競爭,最大優勢其實做陀地,霸住名山勝地景點收入場費,老土擾民但夠晒穩陣,中旅就係向呢種所謂「旅遊資源」業務轉型。中旅本來計劃分拆酒店業務上市,繼續同阿媽收購景區業務,月前因為市況差,擱置有關計劃,其實唔係冇道理,旅遊概念在A股當炒,另一間旅遊業央企國旅(601888),市盈率35倍,港中旅就算有靚資產,都應該放喺A股,唔係注入殘到無倫的中旅,港中旅如果選擇A股市場做發展平台,中旅難逃僵屍化紅籌的命運。


舊華潤: 紅色

新華潤: 綠色

中旅有冇新作風,講到尾要睇管理層有冇大志,呢方面可以從細眉細眼的動作感受得到,例如中旅仲坐住間三流電廠,好心就益下華潤電力晨早賣咗佢,唔好俾人亂七八糟的感覺,王帥廷做開藍籌老總,更識得同機構投資者打交道,應該好明白呢個道理;又例如,大家可以行入香港中旅社觀察吓,招牌會唔會搞得光鮮一啲,當年華潤超市,由紅色變做綠色,就引證咗華創(291)專心搞零售的決心,亦成為股價轉向分水嶺。

企業形象同國家形象一樣,細微處見真實力,中國話搞「文明旅遊」,已經十一五講到十二五,順叔一位港燦網友話齋,經過70年代的肅貪倡廉及清潔運動,香港才真正晉身先進城市,中國要用「軟實力」同西方文化拗手瓜,同樣要做好呢兩大工程,熱切期待大陸同胞不再隨處便便四圍放飛劍的一日。

關連文章:
1. 文明中旅(上)(下)
2. 文明旅遊
3. 中旅之旅(上)(下)

1 則留言:

  1. 一路都睇好中旅, 有時番大陸玩, 發覺好多事物都同佢有關 :D

    回覆刪除