2012年1月18日星期三

文明中旅(上)


今期開中旅國際(308)

近來打開香港報紙,通常有一兩單嘢,講吓內地遊客或者大陸同胞的言行舉止,例如在巴士行張摺枱食橙、喺產房打邊爐、大小二便痾落洗手盤咁。

好似早幾日,幾個拖住一抽旅行喼同兩三個細路的內地遊客,坐九鐵食童星點心麵,有香港人睇唔過眼,出聲話兩句,內地遊客可能態度太串,嗌到好勞嘈,一段「香港人大戰大陸人」視頻,在互聯網瘋傳。

或者唔係好多人講得清楚,本是同根生,奧運會中國攞金牌會覺得高興,但係面對身家爆發眼界未開的大陸同胞,又會咁易扯火,反映中港文明水平差距又好、兩地文化衝突又好,芝麻綠豆的小事變成新聞,在香港似乎越嚟越有市場,有大眾傳媒甚至將呢種,「唔知點講」又好似「唔係好講得出口」的情緒,叫做「仇內」。

又「仇富」又「仇內」,香港人認真唔得閒,但呢類事件,在社交網站傳播速度,快過茉莉花粉,唔係講笑的,上次廣東道Dolce & Gabanna旗艦店千人挑機,已經係一個好大警號,如果有大陸同胞,自由行隨街吐痰慘被香港人爆樽,咁就大件事兼大吉利事了。

大家仲記唔記得女導遊「阿珍」?只係年半之前的事,阿珍在旅遊巴上狂炳內地遊客的視頻,被大陸同胞放上網,搞出大頭佛,當時香港主流傳媒,幾乎一面倒鬧阿珍唔啱,如果呢件事發生在今日,阿珍就算唔成為英雌人物,斷估亦唔使被釘牌。就快過年旅遊旺季,大家又記唔記得女導遊「阿蓉」?如果又有內地「旅霸」,在香港撩導遊嗌交打交博賠償,好易擦槍走火。

當日「阿珍事件」之後,中央政府向香港亮出黃牌,發出旅遊警示,旅發局主席田北俊急急腳趕去北京擦鞋,而家田少或者香港政府真係要諗諗,點先可以同北京反映香港呢種所謂「仇內」情緒,叫當局在旅客自由行之前,重溫一吓已經在內地講咗好耐的「文明旅遊」,如果唔係,自由行好快會變成不可持續的政策。田少唔識點做的話,去西環睇吓可唔可以撞到郝鐵川啦,呢位中聯辦宣傳文體部部長咁得閒指手劃腳,再唔做吓正經嘢怕且要被炒魷。

03年自由行政策出台,唔少香港散戶望住「中國旅行社」個招牌,以為中旅國際實唔會死錯人,點知捉蟲,全國幾萬間旅行社,競爭激烈到零團費,「中」字加個「旅」,唔等如一間擁有市場優勢的壟斷性國企,自由行加「屍爬」的政策突變,更加令中旅國際變成最唔識賺錢的僵屍紅籌,中旅國際早年的發展,大家可以睇返前年7月「阿珍事件」之後,財經茄哩啡的兩篇「中旅之旅」。

18個月前的中旅國際,市值都仲有100億元(港元,下同)左右,當日已經話呢隻嘢管理質素,香港中資企業當中幾乎包尾,會計手法又古古怪怪,冇晒能見度,有推遲盈利入帳之嫌,到咗今日,市值再打8折,剩低80億元。

通常一間僵屍級的紅籌國企,多數有一班僵屍級的管理層,所以如果管理層大換班的話,應該要留意吓公司的最新轉變。

中旅國際舊年就換咗人,舊年9月開始,副主席鄭河水夠鐘退休,在中旅系做咗十幾年的主席兼執行董事張學武亦同時辭任,專注母公司業務,接替張學武嗰位新幹部,叫做王帥廷,調任到中旅國際之前,任聯華潤電力(836)主席,在在華潤系統工作多年。

呢個調動,非常古怪,下回再續,睇睇新人事下,中旅國際有乜新作風。

關連文章:
1. 文明中旅(上)(下)
2. 文明旅遊
3. 中旅之旅(上)(下)

沒有留言:

發佈留言