2012年9月12日星期三

怪獸媒體(下)

(部分內刊於2012年9月12日am730)


壹傳媒(0282)上星期宣布可能出售台灣印刷傳媒業務之後,股價反彈唔少,最新市值大約17個億(港元,下同)。

東方報業(0018)近年派高息,往績市盈率大約15倍,已經算係估值最高的香港印刷傳媒,靠免費報紙廣告收入食糊的星島集團(1105),專做中文財經資訊的經濟日報(0423),甚至係在唔少有銀士眼中,奇貨可居的最大英文收費報章南華早報集團(0583),派息都同樣慷慨,但市盈率都只係個位至低雙位數字。

乜嘢CEPA中港經濟融合,屍爬咗近10年,最開心的一班人,查實係一眾香港男星女星影星歌星明星奀星,老共對香港娛樂圈北上搵人仔,舉晒五肢歡迎,呢個查實係促使兩地融合的最高套路,不過新聞傳媒,好可能係最後一個開放的「專業」,所以香港上市的傳統印刷新聞傳媒,到而家都只係一個700萬人的市場,大部分都已經變成細細粒的冷門股(英國佬年代南早做過藍籌),細細注收吓息,又可以博吓邊位傳媒老闆因為政治上反枱、或者退休想套現的賣盤機會,不過整體嚟講,市場已經唔願意俾傳統印刷傳媒太高估值。

台灣報業亦唔好得去邊,最大的價值,在於兩岸統獨中間的統戰價值,台灣對上一次出現有影響力的報業資產賣盤,出現在2008年的中國時報,中國旺旺(0151)蔡衍明接貨,結果接出個台灣首富,如果壹傳媒老闆黎智英真係想賣,排隊接貨的人龍應該唔短,傳吓傳吓,傳到電盈(0008)主席李澤楷都係洽購中的買家之一,李澤楷有爹啲科水千幾億銀買玩具,台灣壹仔啅啅有餘,以香港近排共產黨與地產黨、政商媒之間的重組整合之勢,機會可能仲唔細。

至今年3月財政年度,壹傳媒虧損2.2億元,已經連續兩年冇錢賺,連續4年冇派息,電視及多媒體業務,期內虧損接近12個億,上一個年度講緊蝕4.6億,擴大兩倍有多;同期現金淨流出5.2億元,不過期內作價1億美金出售動畫制作業務俾肥佬黎,冇咗呢筆變相大股東注資的非經常性收益及現金收入,壹傳媒其實處於一個一年燒超過10億現金的狀態,壹傳媒平時得罪人多,唔知除咗美國銀行,有幾多間銀行肯借俾佢,殘價批股集資就算有人接,集資十個億只可以燒一年,又大幅溝淡肥佬黎及員工認股權權益,亦唔係辦法。

據壹傳媒的分部業績,上個財政年度,港台兩地印刷傳媒業務,盈利貢獻接近6億銀,冇拆細到台灣賺幾多,只係透露咗台灣蘋果日報盈利接近兩個億,香港啱啱開始搞免費報章,應該仍然在虧損階段,台灣應該好賺啲,保守啲計條婆毑數,當台灣印刷傳媒業務盈利3個億,市盈率10倍計,盛惠30個億,已經遠遠超過壹傳媒的市值,呢度仲未計算,如果多個一位台港大孖沙排隊,幫大陸將台灣壹仔收伏於統一陣線旗下可能出現的併購溢價,如果係咁,呢筆「揞口費」會更和味。

對於壹傳媒的小股東嚟講,更加好的消息,取決於壹傳媒會唔會全面撤出台灣,連蝕到喊燒到燶的電視業務都摺埋,暫時冇乜呢方面消息,有興趣應該望多啲台灣壹仔的員工,在各個傳媒平台有冇風聲表現出來,台灣傳緊肥佬黎有意放唯早年買落的地產物業,肥佬黎及壹仔暫時全面撤出台灣,似乎唔係空穴來風,講到尾,肥佬黎因為政治立場被迫變賣家當,已經早有前科,多年前的佐丹奴(0709),就有同一軌跡。

壹傳媒世紀初進軍台灣,正值第一次政黨交替藍綠變天之時,當日香港社會的主流意見,要同大陸建立更緊密的經濟關係,離心力量冇乜市場,時移世易,今日國共兩黨好似好啱咀形,輪到在台灣搞分化冇乜市場,壹傳媒在台灣的電視落唔到地,反旺中最旺一次公眾集會都谷唔到一萬人上街,就知道就算馬英九政府冇特別針對壹仔,台灣人亦都唔係咁聽肥佬黎支笛,壹仔淡出台灣後,可以集中精神回師香港,發掘及鼓動有「市場價值」的社會情緒,大煲特煲,甚至眷養一個半個網上平台,乜場都好,配合埋傳統報紙,大煲特煲,又正義又有市場。

今時今日的香港,邊個傳媒唔係怪獸,如果地球存在絕對的新聞自由,咁一個二個對傳媒資產好有興趣的大孖沙,個個都好熱心維護香港核心價值囉,好似李澤楷用2個億買信報,舊年香港拗政改時可以「投稿」表達自己自見,兩個億都抵返。

壹仔係過去十幾年,極少數將意識形態包裝成有市場價值的商品的傳媒企業,遊走在港台兩岸統獨合分的政治空間踩鋼線,絕對係高難度動作,唔係人人做到,如果壹仔在台灣都生存唔到,反而可以在回歸強國15年的香港立足,為香港自由空間擔心到人間煙火都食唔落的,可以稍稍放心了。

關連文章:
1. 怪獸媒體(上)(中)(下)

2 則留言:

  1. 佢唔係養起大班咩?
    為咗體現香港嘅自由,大陸一定唔會俾生果死嘅。

    回覆刪除
  2. 唔知肥佬黎最後會唔會買DBC電台呢?而家兩個平台已經互相幫忙……
    Btw, 大班之前搞大龍鳯話要執,但下星期又係啟播之日,睇嚟都係佢只不過想整走果啲唔聽話的主持啫!

    回覆刪除