2012年7月18日星期三

爭妍百麗(上)

今期開百麗國際(1880)

2007年5月23日,百麗在香港首日掛牌,收市較6.2元(港元,下同)的招股價升31%,次日報章標題叫做「表現稍遜預期」,當日港股當旺,百麗只是2007年表現第三的新股,次於洛陽鉬業(3993)及滙源果汁(1886),後面兩隻「新股王」,今日已經唔知潛咗水去邊。

百麗招股時候,公開發售部分超額認購515倍,凍結資金接近4,500億元,連工商銀行 (1398)呢隻巨無霸的記錄都打破埋,百麗上市第一日收市,市值675個億,雖然被譽為中國零售業巨無霸,但市值只係當時思捷(0330)的一半,就算同李寧公司(2331)相比都仍差一截。

人無千日好,股冇幾年紅,5年之後的今天,思捷搞成點,已經唔使多講,連同樣靠中國消費者搵食的李寧公司,近年市值都大幅縮水,百麗反而越做越有,最新市值接近1,200個億,市盈率企硬廿幾倍樓上,做埋香港藍籌,應該係第一間中國民企變身恒指成份股,咁就好應該研究吓百麗盤生意,有乜過人之處,要繼續紅落去又有乜難度。

首先打開百麗盤數望望,至舊年底財政年度,收入289億元(以下幣值為人民幣),淨賺42億元,營業額及純利均超過兩成升幅,以一間資產淨值只有200個億左右的公司,做100蚊生意淨賺15蚊,盤生意好過絕大部分坐住千億資產的大型國企。

百麗業務組成部分,以地域計,收入絕大部分來自內地;以零售類別計,有兩大嚿,分別係銷售鞋類產品及運動服飾,前者佔公司整體營業額大約65%,盈利貢獻亦差唔多,前者絕大部分做自由品牌,後者絕大部分做代理。

百麗廿年前做女人鞋起家,今日賺女人錢仍然係主業,自主品牌包括帶住自己個招牌的Belle,仲有Teenmix、Staccato等一大抽,所有自主品牌都採用一條龍經營模式,包括產品研發、採購、生產及分銷零售;相反,運動服飾主要以代理經銷為主,換句話講,百麗盤生意講就好簡單,不過唔係一般的零售公司,唔係靠單一品牌,亦唔係靠單一代理外國牌子,呢邊唔掂另一邊可以搭救,兩大業務分類都賣得就更加滿堂紅。

女人買嘢,名牌手袋貴貴都唔覺肉痛,有時街邊A貨又可以望足幾粒鐘,女人的消費概念,好似Prada(1913)市盈率應該值幾多咁,超出財經茄哩啡的認知範圍,「Belle」個招牌在中國有幾好賣,一大抽品牌係咪個個都得,順叔通通都唔知道,不過百麗代理體育服飾的業務,可以特別拎出嚟講吓,對投資者了解中國零售市場、尤其係體育服飾戰場,應該好有幫助。

百麗在分部業績當中,有關運動服飾的收入分佈,當中提及「一線品牌」及「二線品牌」,「一線」只係提咗兩個名, Nike及Adidas,兩個來佬大牌子,已經佔咗分部收入的85%,其他「二線」,都係講緊Kappa及Mizuno等外國牌子,百麗07年上市時,招股文件提到代理「一線品牌」,仲有提及「李寧」兩個字,近兩年年報,已經冇再講。

講到呢度,大家可能已經發現,百麗主業雖然話賣女人鞋,不過其實係外國著名體育服飾品牌的最大銷售渠道,亦即係李寧公司等國產品牌的最大「外」敵,Nike及Adidas賣得,百麗近年生意掂,亦變相解釋咗點解李寧公司等土炮咁慘情。

百麗在年報都話,Nike及Adidas在中國消費者當中,「認知度高及貨品結構豐富」,單店規模一般遠大於二線品牌,盈利能力亦較強,又唔怪得百麗近年的代理業務,全面向外國大牌子靠攏,至去年底,百麗在內地近15,000個網點當中,有3,602個,專門用嚟銷售「一線品牌」體育產品,有百麗呢個好幫手,Nike及Adidas又點需要好似李寧公司咁,全中國插旗。

下回再續。

關連文章
1. 爭妍百麗(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言