2012年4月13日星期五

放任你上


生有限活無限

任你上

今期開城市電訊(1137)

港股電訊傳媒界,今期熱煲兩單刁,一單堅料一單流電,一個電訊魔童一個傳媒狂人,城電扑鎚悉售香港固網電訊業務,壹傳媒(0282)否認台灣業務賣盤傳聞。

壹仔台灣賣盤單料,由寶島吹過嚟,財經茄哩啡之前已經講過,壹仔最大價值,就係在兩岸關係之間的輿論價值,鬧得越出位越有統戰價值,主席黎智英肯放手收嗲賣盤的話,肯定大把人接,唔排除有中間人向潛在買家摟刁放風,壹仔蝕到喊亦係事實,不過肥佬黎近年在台灣坐落唔少地皮,唱佢莫財,不如話佢已經六十有四,無心戀戰仲有可信性。

城電主席王維基,雖然已經升呢「魔佬」多年,不過仲係五十出頭,最少仲有十幾年衝,呢個時候選擇盡沽本業套現,瞓身搞香港免費電視,就有少少十年前仍當盛年的肥佬黎殺入台灣的味道。

王維基1992年在加拿大回流香港創辦城電,20年時間,累計大約投資20個億(港元,下同),賣盤一索50個億,20億派特別股息,自己有十億八億銀落袋,到呢一刻為止,對股東算係有交待。大佬,售價差唔多往績市盈率17倍,多年想甩身重新上路的電盈(0008)主席李澤楷,應該恨到口水流。

搞電視燒銀紙,壹仔在台灣前車可鑑,燒到而家市值得16億元,對一間一年蝕幾個億的傳媒公司,市場已經好俾面;搞傳媒拍劇鬥內容,更加唔似得搞電訊舖渠鬥格價,香港傳媒市場,太多要影響力唔要錢的老闆,冇人會執粒,搞到個市越嚟越爛,城電變身後前途,好睇魔佬人生下半場其實想要乜。

性格決定命運,唔係講笑的,加拿大悶到可以數楓葉,中學已經搞補習社仲摟自己老師秘撈的王維基,30出頭人生軌跡回撥香港,驟眼睇,似命中定數。城市電訊上軌道之後,變成一間超悶的成熟企業,悶到王維基08年有時間幫亞視打工,旋風式空降在親中地頭,做亞視行政總裁12日後又旋風式「辭職」,表面上好似貫徹王維基「坐唔定」的性格,但亞視12日,對一個由細創業的人嚟講,唔會係即興動作,休息「15分鐘進入下半場」,城電申請免費電視牌照,電訊變傳媒,絕對有跡可尋。

人不可貌相,睇相亦要觀人,同城電多年嚟的廣告一樣,王維基係個鍾意在激烈矛盾中突出自己的人,搞得出「任你上」的女人海報,失驚無神又會整句「生有限活無限」的廣告哲學,佢當日行入亞視,到今日透過城電大搞電視,似係貪玩動作,不過佢自己幾次公開講過,除咗娛樂,最重要係為香港同香港文化,甚至講到要為13億人做啲嘢咁一本正經,唔通真係好似王維基當日離開亞視後,同志雲大師焗飯時咁講,到咗人生呢個階段,「仲做生意就好傻」,應該做啲「自己冇嘅嘢」?

王維基已經講到明,未來會投資最少25億銀搞電視,未來4年可能會年年蝕錢,城電做電視,如果唔係當生意咁做,對股東肯定唔係好消息。

而家講緊政府會發三張免費電視牌照,單嘢已經拖咗好耐,唔知等代言人埋位定拗唔掂數,商台當年續牌個大頭佛,到今日都仲講緊,免費電視影響力可以更大,不過好出奇地,冇聽過有積極「走出去」的中資機構,有意染指新牌照,咁就奇怪囉,未發牌,城電又夠薑先賣主業咁破釜沉舟,好似坐定粒六,又係奇奇怪怪。

當日亞視背後股東,既然同王維基有偈傾,斷估唔會因為佢玩得咁簡單,城電如果攞到牌照,財經茄哩啡思疑,城電未來仲有可能引入其他策略股東,甚至係有中資背景的水喉,故事情節純粹猜測,如有雷同,實屬巧合。

傳無限,媒有限,放任你上?

關連文章:
1. 電視風雲(下)

同場加映

王維基焗飯

沒有留言:

發佈留言