2012年3月21日星期三

公用功用(下)

經典煤氣廣告

上回講到,中電(0002)在政治大時代買政治保險,97年已經有前科,曾經搵中信泰富(0267)入股兩成,最新拍住南方電網,計劃收購美國埃克森美孚在青山發電的60%股權。

如果「公眾利益」可以凌駕行政會議保密制度,咁「公眾利益」更應該凌駕兩電利潤管制的商業機密,所謂「規管透明度高」喎,大佬,只係相對兩電而矣,香港人其實矇查查,以目前兩電公開的幾條大數,講咩股本回報ROE,多餘,因為從來冇人知道實際資本開支項目有啲乜東東。

越難打破的壟斷,涉及既得利益越巨大,無事無幹,埃克森美孚點會輕易撤出香港電力呢個「規管透明度高」的市場,呢單刁以百億港銀計,應該屬於當年香港電訊之後,最巨型的本地併購個案,賣到乜價錢、南方電網佔幾大份,可以知道買賣雙方攻防進退的步署。

查實香港玩到今時今日,就算開放市場,仲有邊個有財力加入競爭,國企是唯一有經濟實力亦有政治誘因加入戰團的新力軍,五大國企發電公司,作為內地公用股,真係被阿公用到盡,為公眾服務蝕到眼光光,望住香港「規管透明度高」的電力市場,應該個個都想香港會開放電網,以內地成本賣電嚟香港。除咗改變遊戲規劃,仲可以拆龍門,分開發電及輸電市場,南方電網一定會拍爛手掌。

埃克森美孚等幾間外資油公司,同樣被視為壟斷標誌,香港人習慣將目光放在加油站,油公司在香港公用事業市場燃料供應商的角色,冇乜人留意,例如兩電發電的主要燃料,相信就係外資油公司,又例如中華煤氣(0003)咁,所謂「煤氣」,主要由石腦油提煉,相信主要供應商,亦係埃克森美孚等外資油公司。

煤氣講咗要轉用天然氣好耐,中石油(0857)中石化(0386),吼住香港市場更耐。中國話要西氣東輸,向香港供應天然氣,更加係「治港36條」之一,阿公咁多天然氣,又話鼓勵全國多啲使用,香港已經冇乜理由長年從外國輸入石腦油或者天然氣,呢個唔知係咪埃克森美孚有意撤出香港市場原因之一,再放遠啲睇,香港直接燒天然氣,煤氣唔再變成獨家生意,絕對有可能,難度仲低過打破兩電壟斷,既冇利潤管制協議,新建住宅加個儲氣設備已經搞掂,改變少少賣地條款,煤氣壟斷8成市場地位,即時可以變成97年前的香港電訊。

兩電一煤,壟斷香港公用事業幾十年,一直以來,都是增長穩定的收息對象,不過未來可能齊齊要面對遊戲規則的大改變,習慣長坐呢幾隻嘢的投資者,唔好意思,就算對政治冷感,未來都要焗住關心吓政治洗牌,公用股繼續會係公用股,不過,呢個「公」字,多咗「阿公」的味道。

改變遊戲規則,為國企南下開路,既可以加強對香港經濟命脈的控制,亦回應咗香港人日益高漲的反壟斷反霸權素求,大大增加管治牙力及認受性,俾你做智囊,你都會彈呢條橋俾中央政府,俾你做中央政府,寧願國企蝕章少少,都會打呢張牌。

在香港經濟命脈,注入更多國企力量,同自由行投資移民造成的人口互換,同擁抱香港娛樂圈造成的文化大同,效果及目的,都指向同一個方向,就係中港社會經濟文化各領域的進一步同化(大家去吓新彊就知道發生緊乜事),到香港宅男唔鐘意靚模只愛北方佳麗,香港電影圈唔再識得拍香港電影,「一國兩制」就會變成一個無需存在的議題。

呢個算唔算係一種威脅,順叔唔知,只係知道,香港既得利益者而家先高舉一國兩際,已經遲咗,今日香港人唔鐘意唐英年的情緒,套用何俊仁一句,就係「香港人受夠了」,順叔早排在Youtube,剪咗條「唐英年金句20年」,頭一段片其實係惡搞剪接,老屈唐英年,但係,而家香港的制度,絕對唔係一個好的制度,睇唔到任何理由,再去強化呢個制度。

關連文章:
1. 公用功用(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言