2012年3月20日星期二

公用功用(中)

上回講到,長和系近十年大舉投資海外,業務國際化,香港資產佔比只有15%,對中港政治風險做充對沖,根本唔存在「撤資」的需要,反而中電控股(0002)計劃夥拍南方電網,收購青山發電有限公司(于稱青電)的6成權益,更能反映壟斷公用事業的財團,對香港未來政經秩序重新洗牌的憂慮。

先講吓青電的資產規模,青電在香港擁有3個發電廠,包括全地球規模最大燃煤發電廠青山發電廠,總發電量6,908兆瓦,呢嚿中電在香港業務的發電資產,中電反而唔係大股東,持股4成,其餘股權,由美資埃克森美孚擁有。

中電最新市值大約1,600億元(港元,下同),青電6成股權,投資銀行估計最少值400億元,即係話成個青電企業價值最少666億元,留意青電只係中電在香港的發電資產,並唔包括中電輸電資產的13,000公里電纜、變電站13,000個,三間香港電廠,最後賣價如果超過中電市值三分一,唯一可能,就係買家比賣家更加心急。

青電兩大股東之間點拆數,中電向來好少透露,埃克森美孚亦好可能係香港電廠的主要燃料供應商,好難估計埃克森美孚有冇誘因離場,不過,中電有興趣收購青電權益,而經傳咗好耐,中電通告亦都表示,跟埃克森美孚已經「洽商多時」,最新出現的變數,可能在於買方,例如好似中電咁講,「南方電網在後期才加入洽商」。

中電同埋南方電網,好多方面可以話係天生一對,例如南方電網基地在華南兩廣,同中電的輸電設施,地理環境上市場有一定重疊的空間或可能,中電一直有賣電到內地,未來亦有誘因引入內地核電,配合同香港政府的減排協議。兩間巨型企業,亦各自面對「反壟斷」的壓力。

南方電網及國家電網在內地電力市場的壟斷情況,財經茄哩啡在舊年《煤電網聯動》講過,呢度唔重覆,中電及電能國際(0006)在香港,打橫各據市場一方,打直兼營產電輸電,壟斷優勢更大,兩電的壟斷地住,亦成為香港大財團「霸權」的最大標誌之一。

兩電在香港的利潤是否合理,呢個問題,唔識答,因為政府同兩電簽署咗利潤管制協議,「商業機密」竟然可以幾十年凌駕「公眾利益」,開支成本結構,唔需要攤開俾大家睇,香港人唯有靠估,點估呢,好簡單,望吓兩電舊年在700萬人口的香港賺幾多,又望吓五大國企發電公司,在13億人口的中國賺幾多,就知道兩電利潤是否合理,香港電力市場的現行監管框架又是否合理。兩電在香港長做必賺,衝出香港,其實唔係做得咁出色,例如中電在印度及澳洲市場,盈利絕對冇香港咁穩定,電能近兩年大肆投資歐洲,開頭條數好易計,要未來幾十年,好似過去香港過去幾十年咁穩陣,除非歐洲監管架構,好似香港政府咁溫柔體貼。

兩電舊年加價,加幅在利潤管制之內,香港政府唔怪自己幾年前重訂利潤協議時戇居居,反而透過公眾壓力,同兩電開天殺價落地還錢,呢個究竟係乜嘢世界。現行兩電利潤協議,去到2018年先到期,即係到咗2017年,行政長官選舉面對700萬人而唔係1,200人小圈子時,必定會成為競選議題,呢個5年後可能出現的難關,兩電冇可能睇唔到。

中電在政治大時代,買政治保險保住香港大銀袋,已經有前科,97年曾經將20%股權,出售俾當年的中資紅牌阿姑中信泰富(0267),當時講明以發展內地市場為合作基礎,最後唔知中電發現內地電力市場規管太緊計唔掂數,定係中信泰富露底原來唔係咁猛,策略聯盟好快瓦解,兩年後中電購回15%權益,中信泰富剩低中電權益其後逐漸在市場出售。

掛住睇特首選舉辯論,下回再續。

關連文章:
1. 公用功用(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言